Heretici
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 7 of 11
Page 7 of 11 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11
Re: Heretici
mativka wrote::)
Drž se ti još ovog vremena pred tobom u svom nerazumijevanju okvira koji će tek nastati :)
A?
Guest- Guest
Re: Heretici
Da!Speare Shaker wrote:mativka wrote::)
Drž se ti još ovog vremena pred tobom u svom nerazumijevanju okvira koji će tek nastati :)
A?
mativka- Posts : 5952
2018-08-07
Re: Heretici
mativka wrote:Da!Speare Shaker wrote:mativka wrote::)
Drž se ti još ovog vremena pred tobom u svom nerazumijevanju okvira koji će tek nastati :)
A?
Svatko nisi svoj vlastiti križ nerazumjevanja i ja u tome ne predstavljam nikakvu iznimku.
To naravno vrijedi i za razumjevanje, jer kako sam već rekao, istina zna često biti jako opora i teška stvar. Teža od najtežeg križa.
Guest- Guest
Re: Heretici
Razumjevanje-budućnostSpeare Shaker wrote:mativka wrote:Da!Speare Shaker wrote:mativka wrote::)
Drž se ti još ovog vremena pred tobom u svom nerazumijevanju okvira koji će tek nastati :)
A?
Svatko nisi svoj vlastiti križ nerazumjevanja i ja u tome ne predstavljam nikakvu iznimku.
To naravno vrijedi i za razumjevanje, jer kako sam već rekao, istina zna često biti jako opora i teška stvar. Teža od najtežeg križa.
To je prava zagonetka...
mativka- Posts : 5952
2018-08-07
Re: Heretici
mativka wrote:Razumjevanje-budućnostSpeare Shaker wrote:mativka wrote:Da!Speare Shaker wrote:mativka wrote::)
Drž se ti još ovog vremena pred tobom u svom nerazumijevanju okvira koji će tek nastati :)
A?
Svatko nisi svoj vlastiti križ nerazumjevanja i ja u tome ne predstavljam nikakvu iznimku.
To naravno vrijedi i za razumjevanje, jer kako sam već rekao, istina zna često biti jako opora i teška stvar. Teža od najtežeg križa.
To je prava zagonetka...
I da i ne. Jedini način razumjevanja budućih događaja je težnja ka istini, jer kada jednom shvatiš princip funkcioniranja svijeta, onda ti niti razumjevanje budućnosti neće biti posve strano. Ali problem je u tome da tu jako rijetko postoje laka rješenja jer dolazak do istine često uopće nije niti lak niti jednostavan.
Biblijskim rječnikom rečeno, do istine se dolazi hodeći uskim i neudobnim putem, a to većina ne voli nego preferira one široke i udobne.
E sad, tu je možda i najveći problem što si ljudi u svojoj oholosti često umisle kako razumiju stvari za koje se kasnije pokaže da ih ipak ne razumiju, a to ima veze kako sa ohološću tako i sa jednostavnom nesposobnošću.
Opet biblijskim rječnikom rečeno, netko je dobio pet talenata, netko dva, a netko jedan, a od onog kome je više darovano, više se i očekuje.
Nije svatko ni dorastao toj zadaći pa slobodno možemo reći i križu i često nam ne preostaje ništa drugo ako sebi i drugima želimo ono najbolje doli priznati tu jednostavnu činjenicu ma koliko vrijeđala našu sliku o sebi i očekivanja u tom smislu.
Guest- Guest
Re: Heretici
mativka wrote:Mene si nazvala bljutavom....kao što sam ti napisala...ja u lutanju-nikada tu riječ ne bih upotrijebila...metilda wrote:mativka wrote:Ali,metilda wrote:orion wrote:slaba sam ti ja u filozofiji .... uvijek nastojim što kraće reći što mislim ..... često ne ispadne onak kaj sam zapravo štela reći....
ovaj put si izvrsno objasnila u svega par rečenica... možda je moj i speareov problem kod objašnjavanja upravo taj što smo puno toga pročitali, proučili i naučili.. naravno, s njegovim znanjem se ne mogu uspoređivati, ali kad govorim o vjeri onda govorim onako kako sam navikla čitajući odgovarajuću literaturu.. kad govorim o vlastitim iskustvima onda je to sasvim drugačije.. Orion, hvala ti
ti si odbijajući primjer vjere...
Isus je također bio u ono vrijeme i ostao u ovo vrijeme odbijajući primjer vjere.. ako misliš da bih trebala tepati wolfu zato je je on eto simpatično luckast onda uopće ne razumiješ što on zapravo piše.. i neću mu tepati..
ti zapravo ne primjećuješ koliko puta uvrijediš ljude svojom "ljubaznošću"
htjela bi biti dobra sa svakim, ali teško se može sjediti i na dvije a kamoli na više od tri stolice...
tebe sam svojedobno nazvala dobrim duhom foruma dok me jednom laži u svađi sa gnječom nisi jako povrijedila..
koja je razlika između toga što sam te nazvala bljutavom i tvojih insinuacija da speare i ja mijenjamo nickove?
nikakva, baš nikakva.. osim što je moja tvrdnja istinita a tvoja lažna...
Guest- Guest
Re: Heretici
istinita?metilda wrote:mativka wrote:Mene si nazvala bljutavom....kao što sam ti napisala...ja u lutanju-nikada tu riječ ne bih upotrijebila...metilda wrote:mativka wrote:Ali,metilda wrote:
ovaj put si izvrsno objasnila u svega par rečenica... možda je moj i speareov problem kod objašnjavanja upravo taj što smo puno toga pročitali, proučili i naučili.. naravno, s njegovim znanjem se ne mogu uspoređivati, ali kad govorim o vjeri onda govorim onako kako sam navikla čitajući odgovarajuću literaturu.. kad govorim o vlastitim iskustvima onda je to sasvim drugačije.. Orion, hvala ti
ti si odbijajući primjer vjere...
Isus je također bio u ono vrijeme i ostao u ovo vrijeme odbijajući primjer vjere.. ako misliš da bih trebala tepati wolfu zato je je on eto simpatično luckast onda uopće ne razumiješ što on zapravo piše.. i neću mu tepati..
ti zapravo ne primjećuješ koliko puta uvrijediš ljude svojom "ljubaznošću"
htjela bi biti dobra sa svakim, ali teško se može sjediti i na dvije a kamoli na više od tri stolice...
tebe sam svojedobno nazvala dobrim duhom foruma dok me jednom laži u svađi sa gnječom nisi jako povrijedila..
koja je razlika između toga što sam te nazvala bljutavom i tvojih insinuacija da speare i ja mijenjamo nickove?
nikakva, baš nikakva.. osim što je moja tvrdnja istinita a tvoja lažna...
zašto ne spavaš mirno u ovo doba?
mativka- Posts : 5952
2018-08-07
Re: Heretici
mativka wrote:istinita?metilda wrote:mativka wrote:Mene si nazvala bljutavom....kao što sam ti napisala...ja u lutanju-nikada tu riječ ne bih upotrijebila...metilda wrote:mativka wrote:
Ali,
ti si odbijajući primjer vjere...
Isus je također bio u ono vrijeme i ostao u ovo vrijeme odbijajući primjer vjere.. ako misliš da bih trebala tepati wolfu zato je je on eto simpatično luckast onda uopće ne razumiješ što on zapravo piše.. i neću mu tepati..
ti zapravo ne primjećuješ koliko puta uvrijediš ljude svojom "ljubaznošću"
htjela bi biti dobra sa svakim, ali teško se može sjediti i na dvije a kamoli na više od tri stolice...
tebe sam svojedobno nazvala dobrim duhom foruma dok me jednom laži u svađi sa gnječom nisi jako povrijedila..
koja je razlika između toga što sam te nazvala bljutavom i tvojih insinuacija da speare i ja mijenjamo nickove?
nikakva, baš nikakva.. osim što je moja tvrdnja istinita a tvoja lažna...
zašto ne spavaš mirno u ovo doba?
Isuse koje pitanje..
zašto ti ne spavaš mirno svaku večer do iza ponoći?
s abenom si provela toliko noćnih sati da zbilja nemaš pravo postaviti pitanje zašto sam ja jednu noć na forumu..
ali ako te baš zanima, vruće je i ne mogu zaspati
Guest- Guest
Re: Heretici
Ono, na čemu vam doista odajem priznanje...i smatram da se treba držati nekih vrijednosti je potpora...
Život je kratak....svatko ima svoj, a na tom putu, znak pažnje više vrijedi od ikakvog znaka...na tom putu prema kraju....
Život je kratak....svatko ima svoj, a na tom putu, znak pažnje više vrijedi od ikakvog znaka...na tom putu prema kraju....
_________________
On & On
mativka- Posts : 5952
2018-08-07
Re: Heretici
mativka wrote:Ono, na čemu vam doista odajem priznanje...i smatram da se treba držati nekih vrijednosti je potpora...
Život je kratak....svatko ima svoj, a na tom putu, znak pažnje više vrijedi od ikakvog znaka...na tom putu prema kraju....
kad netko jednako misli onda će poduprijeti isto mišljenje bilo tko da ga izrekne..
speare je potpora svima koji razmišljaju razumno i istinoljubivo..
a da ja tebi spomenem potporu totena nakon što si demonstrativno napustila denkverbot?
Guest- Guest
Re: Heretici
i ne zanima te koju si laž izrekla kad me je gnječ izvrijeđao u njegovom već poznatom stilu?
Guest- Guest
Re: Heretici
Od tebe očekujem svašta :)metilda wrote:mativka wrote:Ono, na čemu vam doista odajem priznanje...i smatram da se treba držati nekih vrijednosti je potpora...
Život je kratak....svatko ima svoj, a na tom putu, znak pažnje više vrijedi od ikakvog znaka...na tom putu prema kraju....
kad netko jednako misli onda će poduprijeti isto mišljenje bilo tko da ga izrekne..
speare je potpora svima koji razmišljaju razumno i istinoljubivo..
a da ja tebi spomenem potporu totena nakon što si demonstrativno napustila denkverbot?
mativka- Posts : 5952
2018-08-07
Re: Heretici
Što sam to izrekla meni nepoznatoj osobi da je tako uvrijedila meni poznatu osobu?metilda wrote:i ne zanima te koju si laž izrekla kad me je gnječ izvrijeđao u njegovom već poznatom stilu?
mativka- Posts : 5952
2018-08-07
Re: Heretici
Blijeda si...i ničim ne potkrepljuješ svoja basanja...Al to si, jednostavno ti :)
Voliš nered...kaos...svađu, provokaciju...
Tvoje riječi su prazne rečenice, što je najžalije....svojim stavom samo odbijaš.....
Voliš nered...kaos...svađu, provokaciju...
Tvoje riječi su prazne rečenice, što je najžalije....svojim stavom samo odbijaš.....
_________________
On & On
mativka- Posts : 5952
2018-08-07
Re: Heretici
O krivovjerju kao grijehu
Krivovjerje spada među grijehe protiv Prve Božje zapovijedi.
Sv. Toma Akvinski kaže da je krivovjerje vrsta nevjere (Sum. the., II-II, q. 11., a. 1.):
"haeresis est infidelitatis species, pertinens ad eos qui fidem Christi profitentur, sed eius dogmata corrumpunt"
("krivovjerje je vrsta nevjere, koja spada na one koji ispovijedaju vjeru Kristovu, ali njegove dogme iskrivljuju [kvare]")
I ne samo da je krivovjerje vrsta nevjere, već je krivovjerje najgora od svih vrsti nevjera.
Kako također kaže sv. Toma Akvinski (Summa theologica, II-II, q. 10., a. 6.):
"simpliciter loquendo, infidelitas haereticorum est pessima"
("jednostavno govoreći, nevjera krivovjeraca je najgora")
Sv. Bonaventura kaže da su krivovjerju vlastite tri stvari: odstupanje od vjere, krivo tumačenje Svetoga pisma, i naposljetku ono što slijedi kao kazna za to: izopćenje iz Crkve.
Tako piše sv. Bonaventura (Centiloquium, I., 26.):
"Haeresis idem est quod divisio, et sic dicitur haeresis propriissime: recessus a fide; proprie, falsa interpretatio Scripturarum; minus proprie, excommunicatio."
("Hereza je isto što i odjeljenje [razdor], i tako se kaže da je za herezu najvlastitije: odstupanje od vjere; vlastito, krivo tumačenje Pisama; manje vlastito, izopćenje.")
Sv. Bonaventura naziva heretika: "subversor Ecclesiae", "rušitelj Crkve", tj. onaj koji potkapa Crkvu.
Naravno, nije svaki grijeh protiv vjere odmah hereza.
Treba biti vrlo oprezan u tome koga se naziva heretikom. Tu nas ozbiljno upozorava Katekizam Tridentskog koncila (p. I., c. 10.):
"Non, enim, ut quisque primum in fide peccaverit, haereticus dicendus est; sed qui, Ecclesiae auctoritate neglecta, impias opiniones pertinaci animo tuetur."
("Ne treba se, naime, kad netko prvi put sagriješi protiv vjere, nazvati heretikom, nego onaj koji, zanemarujući autoritet Crkve, okorjelo drži opaka mišljenja.")
Sjetimo se da Hus i Luther nisu bili odmah izopćeni iz Crkve, nego tek nakon što se vidjelo da oni s prezirom odbacuju sve opomene crkvenih vlasti i da se okorjelo drže krivovjerja. Isto tako, nije sv. Pio X. odmah izopćio moderniste, nego ih je prvo pokušao obratiti blagim opomenama, zatim ozbiljnim upozorenjima, a tek kad je vidio da njihovoj okorjelosti nema pomoći, onda je počeo primijenjivati crkvene kazne.
I u Hrvatskoj kad se pojavio "žuti pokret", naši biskupi su ih prvo pokušali obratiti. No, kad se vidjelo da "žuti svećenici" tvrdokorno odbacuju sve opomene, onda je nadbiskup Bauer presjekao to bolesno tkivo mačem izopćenja.
Kad se uvidi okorjelost krivovjeraca, ne preostaje ništa drugo, nego da ih se izopći iz Crkve. Treba im onemogućiti da dalje šire svoje krivovjerje. Dužnost je crkvenih vlasti da spriječe heretike koji zavode naivne na krivi put.
Ovdje Crkva slijedi riječi sv. Pavla: "S krivovjercem nakon prvog i drugog upozorenja prekini, znajući da je izopačen i da griješi; on sam sebe osuđuje." (Tit 3, 10-11)
Dosad smo govorili o problemu javnog krivovjerja; no, što je sa situacijama kad netko osobno drži krivovjerja, ali ih ne otkriva u javnosti?
Krivovjerje kao smrtni grijeh šteti čovjeku i kad je u tajnosti; i kad nitko drugi za nj ne zna.
Sv. Robert Bellarmin u svom djelu De arte bene moriendi kaže da je prva napast kojom vrag napastuje čovjeka na samrti upravo napast krivovjerja, kojom mu pokušava oduzeti pravu vjeru (koja je temelj spasenja):
"Propinquante morte, diabolus adversarius noster 'tanquam leo rugiens' non deest sibi, sed tanquam ad praedam velox accurit et totis viribus in extrema illa lucta moribundum aggreditur. Primum vero praelium inchoare solet a tentatione circa fidem. Nam et res quas credimus, non solum supra sensum, sed etiam supra rationem naturalem accendunt; et ipsa eadem fides fundamentum iustificationis nostrae est, et eo fundamento everso omnis aedificatio bonorum operum corruit. Est autem haec tentatio facile omnium gravissima, quia proelium nobis est cum adversario non solum doctissimo et acutissimo, sed etiam in eiusmodi praeliis assueto ab exordio mundi. Ipse omnes principes haereticorum seduxit, quorum non pauci viri optimi et sapientissimi fuerant."
("Kad se približava smrt, naš neprijatelj đavao 'poput ričućeg lava' ne drži se za sebe, već kao na plijen brzo dođe i svim snagama nasrće na umirućega u toj posljednjoj borbi. Prvi boj običava započeti sa napašću oko vjere. Naime, stvari koje vjerujemo ne samo da su iznad osjetila, nego se također uzdižu i iznad naravnog razuma; i baš ta vjera je temelj našeg opravdanja, i ako se sruši taj temelj, ruši se i cijela zgrada dobrih djela. Ta bi napast lako mogla biti najteža od svih, jer se moramo boriti s njeprijateljem ne samo vrlo učenim i vrlo lukavim, već i iskusnim u ovakvim bojevima još od početka svijeta. On je zaveo sve vođe heretika, od kojih su nemali broj prije bili ljudi dobri i vrlo mudri.")
Bellarmin i neki drugi katolički pisci navode primjere nekih ljudi, koji su tijekom života bili dobri vjernici, ali ih je vrag na samrti naveo da povjeruju u neku herezu i tako umru bez prave vjere.
Sv. Alfonz Liguori ističe u svojoj Praksi ispovjednika (Praxis confessarii) da se vrag naročito često služi takvim varkama kad napastuje intelektualce na samrti, o čemu sam pisao u tekstu Opasnost na samrti.
http://murusinexpugnabilis.blogspot.com/2017/07/o-krivovjerju-kao-grijehu.html
Guest- Guest
Re: Heretici
Speare Shaker wrote:mativka wrote:Ja doista čitam, upijam....razaznajem il barem pokušavam mislima. No, nikako ne mogu prihvatiti ružne riječi il ponašanje spram drugačijeg..jer to je osnovna postavka bila...lijepom rječju, djelom protiv drugačijeg...Speare Shaker wrote:mativka wrote:
Što nam ostavljaš?
Ostavljam svoja objašnjenja, definicije i ideje, svoje misli i riječi. Barem one napisane, kada je forum u pitanju.
To je recimo bio temelj djelovanja svetog Franje, i to je potpuno legitimno pa i lijepo, ali nisu svi kršćanski mistici bili takvi. Nije takav bio niti Isus, kao što sam već rekao, a Isus je postavio temelj kršćanstvu, a sveti Franjo je prezentirao samo jedan mali aspekt, pristup u nadogradnji tih temelja.
Isusu je najvažnija stvar prezentiranje istine na najuvjerljiviji mogući način koji se ne mora svidjeti (i nije se svidio u vrijeme dok je on djelovao na zemlji) masama, a sveti Franjo naravno ne bježeći od istine je ipak fokusiran na aspekte u prezentaciji vjere koji su za njega osobno i ljude poput njega pa i za cijelu Crkvu bili posebno važni u jednom konkretnom povijesnom i društvenom kontekstu.
Nije to lako objasniti u par rečenica.
pa nije ni sveti Franjo bio dušica koja ima razumijevanja za ispraznosti.. evo za mativku životopis svetog Franje pa neka ga malo prouči umjesto da se zabavlja na rubu gluposti a zatim dijeli moralne i vjerske packe
http://www.franjevci-split.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=586&Itemid=7
Guest- Guest
Re: Heretici
Speare Shaker wrote:mativka wrote:Ja doista čitam, upijam....razaznajem il barem pokušavam mislima. No, nikako ne mogu prihvatiti ružne riječi il ponašanje spram drugačijeg..jer to je osnovna postavka bila...lijepom rječju, djelom protiv drugačijeg...Speare Shaker wrote:mativka wrote:
Što nam ostavljaš?
Ostavljam svoja objašnjenja, definicije i ideje, svoje misli i riječi. Barem one napisane, kada je forum u pitanju.
To je recimo bio temelj djelovanja svetog Franje, i to je potpuno legitimno pa i lijepo, ali nisu svi kršćanski mistici bili takvi. Nije takav bio niti Isus, kao što sam već rekao, a Isus je postavio temelj kršćanstvu, a sveti Franjo je prezentirao samo jedan mali aspekt, pristup u nadogradnji tih temelja.
Budući da je najprije pokazivao djelom ono na što je govorom poticao druge, nije se plašio prigovora, nego je istinu propovijedao najodlučnije. Nije umio poljepšati ničije grijehe, nego ih je kudio, a nije ispričavao ni život grešnika, nego ga je gađao oštrim prijekorom.
Sv. Bonaventura: Životopis svetog Franje, str.115
Guest- Guest
Re: Heretici
metilda wrote:orion wrote:slaba sam ti ja u filozofiji .... uvijek nastojim što kraće reći što mislim ..... često ne ispadne onak kaj sam zapravo štela reći....
ovaj put si izvrsno objasnila u svega par rečenica... možda je moj i speareov problem kod objašnjavanja upravo taj što smo puno toga pročitali, proučili i naučili.. naravno, s njegovim znanjem se ne mogu uspoređivati, ali kad govorim o vjeri onda govorim onako kako sam navikla čitajući odgovarajuću literaturu.. kad govorim o vlastitim iskustvima onda je to sasvim drugačije.. Orion, hvala ti
Nema na cemu
Zaista nisam /a sto e vjerojatno da zakjuciti iz svih ovih godina/ za neke velike upise. Mozda ima veze i posao koji zahtjeva uvijek sve sto krace, jasnije, brze i transparentnije -tak da je to tak
Mogla bih u direktnom kontaktu dugo pricati i raspravljati o necem, ali pisana rijec mi je pretezno kratka.
…ijopet me zezaju slova sa znakovima, opet nemrem pisati sa kvacicama
orion- Posts : 2287
2017-06-06
Re: Heretici
Bijaše neki brat koji je, kako se činilo izvana, bio vrlo svet i uzorna života, no ipak je bio vrlo osebujan. Sve je vrijeme upotrijebio za molitvu. Šutnju je obdržavao tako strogo da se nije običavao ispovijedati riječima nego znakovima.
Desilo se da je sveti otac (Franjo op. metilda) došao u to mjesto da vidi tog brata i da se s drugom braćom o njemu porazgovori. Dok su ga svi hvalili i uzvisivali, čovjek je Božji rekao: "Pustite , braćo, i nemojte mi u njemu hvaliti đavolsku utvaru. Znajte da se kod njega uistinu radi o đavolskoj napasti i himbenoj varci."
Sv. Bonaventura : Životopis svetog Franje str. 108
Desilo se da je sveti otac (Franjo op. metilda) došao u to mjesto da vidi tog brata i da se s drugom braćom o njemu porazgovori. Dok su ga svi hvalili i uzvisivali, čovjek je Božji rekao: "Pustite , braćo, i nemojte mi u njemu hvaliti đavolsku utvaru. Znajte da se kod njega uistinu radi o đavolskoj napasti i himbenoj varci."
Sv. Bonaventura : Životopis svetog Franje str. 108
Guest- Guest
Page 7 of 11 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 7 of 11
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum