Molitva
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 15 of 54
Page 15 of 54 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 34 ... 54
Re: Molitva
Svetac ne spama, on samo naglašava važnost svakodnevnog vježbanja reprodukcije!Trinity wrote:Joj, opet moram brisati svečev spam.
Guest- Guest
Re: Molitva
Tako je.,..no sto o tome zna Triny..???dzepna_venera wrote:Svetac ne spama, on samo naglašava važnost svakodnevnog vježbanja reprodukcije!Trinity wrote:Joj, opet moram brisati svečev spam.
Guest- Guest
Re: Molitva
bogomdani wrote:Tako je.,..no sto o tome zna Triny..???dzepna_venera wrote:Svetac ne spama, on samo naglašava važnost svakodnevnog vježbanja reprodukcije!Trinity wrote:Joj, opet moram brisati svečev spam.
Moguce redovitije vjezba reprodukciju nego sto se moli
Guest- Guest
Re: Molitva
Ko zna što je sa plahta queen from net,hr, pdf religija Iluzijom..... ja istina malo odužim s postom jer me ponese tema, ali barem ne stavljam kilometarske c/p koje nitko nema volje čitati.dzepna_venera wrote:Trinity wrote:Samo to ? Šta sad, da googlam ?
Pikam na mob pa nema texta, za plahtu pitaj Samsona
Molitva i meditacija pomazu u kontroli brbljavog uma i ciscenja mentalnog smeca kojim se zatrpavamo.
Najbolje vrijeme za mentalno ciscenje je pred spavanje, a za dobiti informacije vazne za dan je rana zora.
Toliko od mene. Kolege su zaduzeni za citate proroka i objasnjavanje znacenja kroz njihove naocale, koje ne moraju nuzno biti i oprane..
Što se citata tiče, oni mi služe kao argument u diskusiji ili etalon.
Odakle ti tolika averzija na citate,poštivana Venero djepnog izdanja?
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Molitva
Dragi Samsone s minivalom, nemam averziju prema citatima. Drazi od citata su mi opisi KAKO su ljudi zazivjeli prakticno svoju vjeru, u kom dijelu su se patili i shvatili, poboljsali, u kom dijelu se pate, kakva su im trenutna iskusenja za rast
itd. Beskonacnim citiranjem "sveci" imaju zelju prosvjetljivati druge, sto je cista ego zelja za pokazivanjem onoga sto su spoznali. I tako to. Umjesto da svojim zivotom pokazuju ljubav, toleranciju i zazivljenu vjeru, imaju potrebe krstiti druge rijecima. Sto je bacanje biserja zbog razmetanja sa znanjem.
itd. Beskonacnim citiranjem "sveci" imaju zelju prosvjetljivati druge, sto je cista ego zelja za pokazivanjem onoga sto su spoznali. I tako to. Umjesto da svojim zivotom pokazuju ljubav, toleranciju i zazivljenu vjeru, imaju potrebe krstiti druge rijecima. Sto je bacanje biserja zbog razmetanja sa znanjem.
Guest- Guest
Re: Molitva
Hvala na tvom postu.Dugo vremena smo oboje proveli na pdf.religija i poznajemo se i uvažavamo se što je potrebno ako želimo imati konstruktivnu komunikaciju.Malo je osoba s kojima ne dijelim isto stajalište, a ipak ih poštujem zbog ljudskih i karakternih osobina koje se mogu pročitati izmedju redaka.Veoma cijenim osobe koje imaju stav, koje brane svoj stav i svoj integritet.....i koje to rade profinjeno, inteligentno, bez da vrijedjaju vjerske osječaje sugovornika.Mad_Vlad wrote:Pozdrav Šimšon. Aktivan sam ali ne toliko, nema pravih sugovornika. Znam da je tvoja vjera jaka i služi te u životu i drago mije zbog toga. Ti si valjda jedini od onih koji stvarno žive svoju vjeru koiko sam ih do sad upoznao na forumima.Samson minival wrote:Pozdrav Mad Vlad..... vidim da si još uvijek aktivan na forumima.Mene dugo nije bilo i svratio sam da pozdravim staru ekipu.... ti i Darla ste zadržali stare nickove, a za ove ostale nagadjam tko su ali nisam siguran.Mad_Vlad wrote:Samson minival wrote:metilda wrote:Samson minival wrote:
Hrvatskoj ne treba neka nova politička stranka ili opcija.....treba joj duhovno probudjenje.
Matilda, nemam ja ništa protiv katolika, ima medju njima krasnih osoba koje iskreno ljube Boga ali imam protiv religijskig duha koji "proizvodi" mrtve crkve( ima mrtvih crkava i u protestantizmu koliko hočeš) i duhovno mrtve vjernike koji se po plodovima i načinu života ne razlikuju od od onih koji ne vjeeuju.Dapače, znam ateiste koji mogu biti primjer takvim vjernicima u dosta stvari.
Lijep pozdrav.
Mislim da je uvijek bolje promatrati svakog čovjeka (bez obzira koje on vjere, nacije ili rase bio) kao stvorenje Božje i po Kristu kao svog brata nego tražiti podjele iako ih naravno svugdje možemo naći. Utopija je misliti da će ljudskim propovijedanjem suhe kosti oživjeti, to se ne može dogoditi bez izravne Božje intervencije u čovječanstvo. Budući da sigurno poznaješ Otkrivenje ne trebam tebi citirati što to znači, osim ako tvoja crkva ne tumači Otkrivenje na neki novi način.
A za to da nam nije potreban treći put – pa i sam si rekao da je potreban – put prosvjetljenja, duhovnog probuđenja.
Ja nekako ne mogu zamisliti Milanovića i Karamarka poniznima.
Ali možda se i varam, daj Bože da se varam.
Prva zapovjed koju je Bog dao jest " Ja sam tvoj Bog, i nemoj imati drugih bogova uz mene".
Ovo je ključna rećenica cijelog teksta pa ću preko nje odgovoriti na sve.
Kako toćno veli Izlazak 20:2...............Ja (sam) Bog tvoj koji te je izvukao iz zemlje Egipta, iz kuče ropstva. K tebi neće biti drugih bogova pred licem mojim.
To je doslovno prevedeno kak piše na hebrejskom.
Bog se ovom rečenicom obratio cijelom narodu podno Sinaj-a kao jednom čovjeku po izlasku iz Egipta, tj. Mizrajim-a.
Znači, Židovima neće biti drugog Boga osim jednog, JHVH.
Da je imao sina, spomenuo bi ga tada, u tom povijesnom trenutku za Židove, za cijelu vječnost.
Bog je i prije nego što se rodio Isus ljubio svijet. Stvorio ga je iz čistog altruizma ne tražeči ništa zauzvrat. Isus nije ključan da bi Bog volio svijet ili ne.
Rečenica iz ev. po Ivanu veli da je "Bog poslao svog sina". Znači, Bog je taj koji je odlučio.
Njegovog sina kršćani smatraju istovjetnim s Bogom što je pogrešno jer Bog je već rekao da "nema drugih" kao što je On.
Zato če Bog pitati zašto je netko vjerovao da Bog nije Jedan kad je točno rečeno da jest.
Bog koji se može identificirati nije Bog. Isus je dokućiv po pričama iz evanđelja, živio je kao čovjek, imao je roditelje, braću i sestre, rodbinu.
JHVH nije čovjek.
Po dolasku obećanog Mesije, religije će propasti polako, ostat će samo znanje o Jednom Bogu kao veli Zaharija 14:9: " I postoji JHVH, kralj svijeta i u taj dan JHVH će biti jedan i njegovo ime jedno".
Jedino je Njemu vrijedno se moliti. Ne treba posrednik.
Trojstveni Bog jest sigurno teološki gledano jedna od najzahtjevnihih tema i nema smisla o tome raspravljati na forumu.Obzirom da znam tvoj religijski background neću navoditi pimjere iz Novog zavjeta jer za tebe nisu relevantni.Navesti ću samo jedan primjer iz Postanka 1 koji meni osobno govori u prilog trojstvenom Bogu.Prilikom stvaranja spomenuti su svi troje Bog, Isus i Duh Sveti a kada je Bog stvorio prvog čovjeka rekao je to u pluralu....."Stvorimo čovjeka sebi slična".... dakle čovjek je stvoren na sliku Božju i kao takav je takodjer trojedin.....duh,duša i tijelo.Imam jako dobru knjigu autora Alistaira Mcgratha" Uvod u kršćansku teologiju" gdje je temi trojstva posvećeno preko 70 stranica.......povijest nauke o trojstvu od patrističkog vremena do suvremenih teoloških razmatranja Karla Bartha i Reinera.....ali, kao što rekoh, tebi to nije relevantno i zato se nema smisla upuštati u tako tešku temu.
Ako iskreno vjeruješ( a mislim da je tako) u Jahvu koji je Bog i koji nema Sina, onda vjeruj u to i dalje i ja to poštujem i ne želim te uvjeravati u suprotno.
Lijep pozdrav.
Osobno mi ne smeta i jača tema, dapače.
Znam za primjer koji navodiš. Da, bog veli "načinoo čovjeka po našem imidžu, nama slićnog"...Ali odmah iza veli "I napravi Bog ćovjeka". Bog se obratio u množini ali je on glavni akter. ne spominje se poimence publika kojoj se obraća. Židovski je pristup tomu da se obratio anđelima jer jedino su oni oko njega, njegova svita ili kak se prevodi , vojska.
Znam kako kršćani vole taj primjer ali to je samo "wishful thinking" da se obraća Isus i Duhu svetom. Publika je mnogobrojnija, nije nužno samo od dvojice niti se po tekstu vidi.
Nema u cijelom Tanah-u spomena o osobnom Božjem sinu ( to bi bilo idolopoklonstvo) ali ima o drugim sinovima. Bog spominje Solomona kao svog sina, spominje i cijeli narod Izrael kao svog sina, plus u množini o čemu bi se dalo tko su ti ostali navedeni.
Ne moramo se razuvjeravati, čist argumentirano raspravljati.
Živio.
U pogledu kršćanske predodžbe o Trojstvu problem jest to što ju se ne može objasniti na odgovarajući način. Trojstvo je predodžba koju ljudsko biće ne može u potpunosti razumjeti, a kamoli objasniti. Bog je neograničeno veći od nas, stoga ne bismo trebali očekivati da ga u potpunosti razumijemo. Biblija nas uči da je Otac Bog, da je Isus Bog i da je Sveti Duh Bog. Biblija nas također uči da postoji samo jedan Bog. Iako možemo razumjeti neke činjenice o odnosu različitih osoba Trojstva koje one imaju jedna prema drugoj, u konačnici je taj odnos ljudskome umu nedokučiv. Ipak, to ne znači da nije istinit ili da nije zasnovan na biblijskom nauku.
Riječ »Trojstvo« se ne koristi u Pismu. To je naziv koji se koristi kako bi se pokušao objasniti trojedni Bog, činjenica da postoje 3 koegzistentne, vječne osobe koje čine Boga. Trojstvo je jedan Bog kojega sačinjavaju tri Osobe. Nema ničega pogrešnog u korištenju naziva »Trojstvo" čak i ako se riječ ne nalazi u Bibliji. Abraham je bio djed Jakovu ali riječ djed nećemo naći u Bibliji zar ne?Iz toga razloga ne treba uzimati kao argument protiv trojstva da ta riječ ne postoji u Bibliji.
C/P
U Postanku 1,1 koristi se množinska imenica »Elohim«. U Postanku 1,26; 3,22; 11,7 i Izaiji 6,8 koristi se množinska zamjenica »nam«. BEZ sumnje je da se »Elohim« i »nam« odnose na više od dvoje. U hrvatskom jeziku postoje samo dva oblika, jednina i množina. U hebrejskom postoje tri oblika: jednina, dual i množina. Dualni oblik odnosi se isključivo za dvoje. U hebrejskom se dualni oblik koristi za stvari koje dolaze u paru, poput očiju, ušiju i ruku. Riječ »Elohim« i zamjenica »nam« su u množini – definitivno više od dvoje – i moraju se odnositi na troje ili više (Otac, Sin i Sveti Duh).
Postoje neke popularne ilustracije koje nastoje ptikazati trojstvo ali su manjkave.
Ilustracija s vodom , ne može dati odgovarajući opis Trojstva. Tekućina, led i para jesu oblici vode. Otac, Sin i Sveti Duh nisu oblici Boga, svaki od njih je Bog. Dakle, iako ove ilustracije mogu dati sliku Trojstva, ta slika nije potpuno točna. Neograničeni Bog ne može se u potpunosti opisati ograničenom ilustracijom. Umjesto da se usredotočimo na Trojstvo, trebali bi se usredotočiti na činjenice o Božjoj veličini i naravi koja je neograničeno veća od naše. »O dubino bogatstva, mudrosti i znanja Božjega! Kako su nedokučive njegove odluke, i kako neistraživi njegovi putovi! Tko je naime upoznao Gospodnju misao? Tko li mu je bio savjetnik?« (Rimljanima 11,33-34)
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Molitva
Draga moja venero u djepnom izdanju, mislim da se u mom slučaju ne radi o "beskonačnom citiranju".dzepna_venera wrote:Dragi Samsone s minivalom, nemam averziju prema citatima. Drazi od citata su mi opisi KAKO su ljudi zazivjeli prakticno svoju vjeru, u kom dijelu su se patili i shvatili, poboljsali, u kom dijelu se pate, kakva su im trenutna iskusenja za rast
itd. Beskonacnim citiranjem "sveci" imaju zelju prosvjetljivati druge, sto je cista ego zelja za pokazivanjem onoga sto su spoznali. I tako to. Umjesto da svojim zivotom pokazuju ljubav, toleranciju i zazivljenu vjeru, imaju potrebe krstiti druge rijecima. Sto je bacanje biserja zbog razmetanja sa znanjem.
Nadalje, ne vidim ništa loše u tome da dijeliš svoja iskustva s drugima.Scima je potrebno ohrabrenje i razumijevanje, a nadasve ljubav.
Kada razgovaram sa sugovornikom koji je teološki potkovan, onda je razumljivo da navodim odlomke ili stihove kojima nastojim potkrijepiti svoje izlaganje.Kada razgovaram s osobom koja nije vjernik, nastojim dati svjedočanstvo iz vlastitog života jer je to ljudima mnogo bliže i razumljivije.
Lijep pozdrav.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Molitva
Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
Guest- Guest
Re: Molitva
Nastojati ću izbjeći citat pa ću reći svojim riječima.Vjera bez djela jest mrtva vjera.Vjera se dokazuje djelima.Kao što se svako stablo prepoznaje po svojim plodovima, tako se i svaki čovjek može prepoznati po vlastitim plodovima.Stoga mrzim licemjerje.Prvenstveno licemjerje Crkve.Crkva bi trebala biti moralna vertikala društva a svećenici bi trebali živjeti ono što propovjedaju.Svjedoci smo da tako nije i očito je da i Crkva treba korjenite promjene i povratak korjenima kršćanstva.dzepna_venera wrote:Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
Vjerujem da većina ljudi koji dolaze u crkvu imaju ispravne motive, žele doživjeti neku promjenu u svojim životima, ohrabrenje i nadasve ljubav koja je svima potrebna u ovom ludom svijetu.Crkve su pune slomljenih ljudi.Isus je rekao da je došao iscijeliti srca slomljena.Stoga propovjednik treba ljudima dati ono što im treba, nadu u bolju budućnost, u promjenu na bolje, ohrabriti ih i ispuniti vjerom i nadom da je Bogu moguće sve učiniti boljim.Ljudima ne trebaju u crkvi političke agitacije za ovu ili onu stranku,za to imaju TV i dnevni tisak prepun loših vijesti koje ljude čine još više depresivnima i beznadnima.
A Crkva je u tome žalosno zakazala i ne čudim se da ljudi ne žele u crkve.Govirim općenito o Crkvi u svijetu ne samo u Hrvatskoj.
Opet sam se zanio u pričanje pa ću ovdje stati.
Lijep pozdrav.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Molitva
dzepna_venera wrote:Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
ma ti si meni skroz zanimljiva...
samson je fin momak i s njim je ugodno razgovarati čak i kad beskonačno citira, posebno jer znam da citatima želi osnažiti svoj stav...
ono što kod njega trajno prepoznajem kao negativnost je to što je umjesto da pozitivno propagira svoju vjeru stalno orijentiran na kritiziranje KC..
kod tebe je zanimljivo to što neprestano kritiziraš citiranje svetih knjiga zaboravljajući da je te svete knjige netko napisao baš sa ciljem prenošenja znanja... odakle bi ti inače znala za japa malu i mantre koje s njom mantraš...
odakle bi se znalo za Budin nauk da ga on nije propovijedao.. odakle bi se znalo za B-Gitu i Vede da ih netko nije propovijedao i zapisao...
čak si prenosila svoje znanje oko tumačenja snova zašto... pa valjda svatko zna tumačiti svoje snove...
dakle, svoja iskustva je lijepo prenositi ali isto tako ih valja osnažiti citatima..
ja pri tom volim koristiti citate drugih vjera da posvjedočim iz svog iskustva da su svi ljudi braća, stvoreni od jednog Boga i svi idu istom cilju, sjedinjenje s Bogom ili u vječnu smrt ili ništavilo ili beskonačna rođenja bez smirenja kako hoćeš
i žrtve jučerašnjeg napada i oni koji su ih napali također su braća
i Kain i Abel su braća
i Izak i Išmael su braća
Guest- Guest
Re: Molitva
metilda wrote:samson je fin momak i s njim je ugodno razgovarati čak i kad beskonačno citira, posebno jer znam da citatima želi osnažiti svoj stav...
Je, samson je fin momak ali i zna fino upakirati neke stvari.
Odavno mi je dužan odgovor na jedno nefino pitanje, sigurna sam da ga se sjeća.
Trinity-
Posts : 12923
2014-04-17
Re: Molitva
Samson minival wrote:Nastojati ću izbjeći citat pa ću reći svojim riječima.Vjera bez djela jest mrtva vjera.Vjera se dokazuje djelima.Kao što se svako stablo prepoznaje po svojim plodovima, tako se i svaki čovjek može prepoznati po vlastitim plodovima.Stoga mrzim licemjerje.Prvenstveno licemjerje Crkve.Crkva bi trebala biti moralna vertikala društva a svećenici bi trebali živjeti ono što propovjedaju.Svjedoci smo da tako nije i očito je da i Crkva treba korjenite promjene i povratak korjenima kršćanstva.dzepna_venera wrote:Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
Vjerujem da većina ljudi koji dolaze u crkvu imaju ispravne motive, žele doživjeti neku promjenu u svojim životima, ohrabrenje i nadasve ljubav koja je svima potrebna u ovom ludom svijetu.Crkve su pune slomljenih ljudi.Isus je rekao da je došao iscijeliti srca slomljena.Stoga propovjednik treba ljudima dati ono što im treba, nadu u bolju budućnost, u promjenu na bolje, ohrabriti ih i ispuniti vjerom i nadom da je Bogu moguće sve učiniti boljim.Ljudima ne trebaju u crkvi političke agitacije za ovu ili onu stranku,za to imaju TV i dnevni tisak prepun loših vijesti koje ljude čine još više depresivnima i beznadnima.
A Crkva je u tome žalosno zakazala i ne čudim se da ljudi ne žele u crkve.Govirim općenito o Crkvi u svijetu ne samo u Hrvatskoj.
Opet sam se zanio u pričanje pa ću ovdje stati.
Lijep pozdrav.
Samsone, ljubavi, nadam se da nisi očekivao naglo prosvjetljenje, pa se onda razočarao prosvjetljenje možeš doživjeti cijepajući drva svojoj susjedi koja to ne može & Nadam se da nisi išao u crkvu na susret sa Bogom. Jer On nije sjedokosi lik koji je van tebe.
I svećenik je samo čovjek, kao ti i ja, tko smo mi da sudimo. Moguće ti i ja imamo više životnog iskustva od mnogih svećenika.
Evo ti jedna moja istinita priča: svećenik sagradio više crkvi, a posljednja mu je bila pravo životno djelo. I kaže tako on meni u jednoj od naših iskrenih i žestokih rasprava tužno: pa ovo su samo zidovi... Malo ga iznenađeno pogledah i rekoh mu: svi ovi ljudi koji dolaze, traže i razmišljaju povremeno o svom životu. Budite zadovoljni sa tim. Kad je umirao u bolesničkoj postelji, pričali smo na telefon i opisivala sam mu kakvo je nebo oko crkve. Kad pogledam, sve je to tako kako treba biti, bunili se mi ili ne, možemo utjecati samo na sebe.
Last edited by dzepna_venera on Sun 15 Nov - 18:11; edited 1 time in total
Guest- Guest
Re: Molitva
metilda wrote:dzepna_venera wrote:Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
ma ti si meni skroz zanimljiva...
samson je fin momak i s njim je ugodno razgovarati čak i kad beskonačno citira, posebno jer znam da citatima želi osnažiti svoj stav...
ono što kod njega trajno prepoznajem kao negativnost je to što je umjesto da pozitivno propagira svoju vjeru stalno orijentiran na kritiziranje KC..
kod tebe je zanimljivo to što neprestano kritiziraš citiranje svetih knjiga zaboravljajući da je te svete knjige netko napisao baš sa ciljem prenošenja znanja... odakle bi ti inače znala za japa malu i mantre koje s njom mantraš...
odakle bi se znalo za Budin nauk da ga on nije propovijedao.. odakle bi se znalo za B-Gitu i Vede da ih netko nije propovijedao i zapisao...
čak si prenosila svoje znanje oko tumačenja snova zašto... pa valjda svatko zna tumačiti svoje snove...
dakle, svoja iskustva je lijepo prenositi ali isto tako ih valja osnažiti citatima..
ja pri tom volim koristiti citate drugih vjera da posvjedočim iz svog iskustva da su svi ljudi braća, stvoreni od jednog Boga i svi idu istom cilju, sjedinjenje s Bogom ili u vječnu smrt ili ništavilo ili beskonačna rođenja bez smirenja kako hoćeš
i žrtve jučerašnjeg napada i oni koji su ih napali također su braća
i Kain i Abel su braća
i Izak i Išmael su braća
Ti meni nisi zanimljiva jer ne znaš osnovnu razliku između vjere i religije. Sorry
Guest- Guest
Re: Molitva
dzepna_venera wrote:metilda wrote:dzepna_venera wrote:Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
ma ti si meni skroz zanimljiva...
samson je fin momak i s njim je ugodno razgovarati čak i kad beskonačno citira, posebno jer znam da citatima želi osnažiti svoj stav...
ono što kod njega trajno prepoznajem kao negativnost je to što je umjesto da pozitivno propagira svoju vjeru stalno orijentiran na kritiziranje KC..
kod tebe je zanimljivo to što neprestano kritiziraš citiranje svetih knjiga zaboravljajući da je te svete knjige netko napisao baš sa ciljem prenošenja znanja... odakle bi ti inače znala za japa malu i mantre koje s njom mantraš...
odakle bi se znalo za Budin nauk da ga on nije propovijedao.. odakle bi se znalo za B-Gitu i Vede da ih netko nije propovijedao i zapisao...
čak si prenosila svoje znanje oko tumačenja snova zašto... pa valjda svatko zna tumačiti svoje snove...
dakle, svoja iskustva je lijepo prenositi ali isto tako ih valja osnažiti citatima..
ja pri tom volim koristiti citate drugih vjera da posvjedočim iz svog iskustva da su svi ljudi braća, stvoreni od jednog Boga i svi idu istom cilju, sjedinjenje s Bogom ili u vječnu smrt ili ništavilo ili beskonačna rođenja bez smirenja kako hoćeš
i žrtve jučerašnjeg napada i oni koji su ih napali također su braća
i Kain i Abel su braća
i Izak i Išmael su braća
Ti meni nisi zanimljiva jer ne znaš osnovnu razliku između vjere i religije. Sorry
ne radi se uopće o razlici vjere i religije nego o tvom negiranju nužnosti prenošenja učenja. evo i opet jedan citat koji govori o nužnosti prenošenja učenja što onda postaje religijom... i psihoanaliza je postala jednom vrstom religije. i budizam koji ne govori o Bogu je religija u kojoj se štuje Buda i njegovi kipovi. ja i ti smo zanimljive jedinke, jedinstvene u svojoj neponovljivosti
dakle evo citata:
Upitan zbog čega i čemu podučava druge, Buda je odgovorio:
"Prenosim Učenje jer vi i sva ostala bića tragate za srećom, pokušavajući da izbegnete patnju. Ja vam otkrivam stvari kakve jesu".
Guest- Guest
Re: Molitva
Buda je Učitelj i naravno da je podučavao.
Stavljati sebe samog u poziciju sveca je malo..hm. ..najblaže rečeno narcisoidno.
Dok učenik luta po bespućima svoje zbiljnosti, teško da može ikog pomoći. Osim da možda da krivi savjet i time postane sukreator (sukrivac) nečijeg života. Ta tko je tako neodgovoran da želi prenositi polovično znanje? Budala?
Stavljati sebe samog u poziciju sveca je malo..hm. ..najblaže rečeno narcisoidno.
Dok učenik luta po bespućima svoje zbiljnosti, teško da može ikog pomoći. Osim da možda da krivi savjet i time postane sukreator (sukrivac) nečijeg života. Ta tko je tako neodgovoran da želi prenositi polovično znanje? Budala?
Guest- Guest
Re: Molitva
Samson minival wrote:Hvala na tvom postu.Dugo vremena smo oboje proveli na pdf.religija i poznajemo se i uvažavamo se što je potrebno ako želimo imati konstruktivnu komunikaciju.Malo je osoba s kojima ne dijelim isto stajalište, a ipak ih poštujem zbog ljudskih i karakternih osobina koje se mogu pročitati izmedju redaka.Veoma cijenim osobe koje imaju stav, koje brane svoj stav i svoj integritet.....i koje to rade profinjeno, inteligentno, bez da vrijedjaju vjerske osječaje sugovornika.Mad_Vlad wrote:Pozdrav Šimšon. Aktivan sam ali ne toliko, nema pravih sugovornika. Znam da je tvoja vjera jaka i služi te u životu i drago mije zbog toga. Ti si valjda jedini od onih koji stvarno žive svoju vjeru koiko sam ih do sad upoznao na forumima.Samson minival wrote:Pozdrav Mad Vlad..... vidim da si još uvijek aktivan na forumima.Mene dugo nije bilo i svratio sam da pozdravim staru ekipu.... ti i Darla ste zadržali stare nickove, a za ove ostale nagadjam tko su ali nisam siguran.Mad_Vlad wrote:Samson minival wrote:metilda wrote:Samson minival wrote:
Hrvatskoj ne treba neka nova politička stranka ili opcija.....treba joj duhovno probudjenje.
Matilda, nemam ja ništa protiv katolika, ima medju njima krasnih osoba koje iskreno ljube Boga ali imam protiv religijskig duha koji "proizvodi" mrtve crkve( ima mrtvih crkava i u protestantizmu koliko hočeš) i duhovno mrtve vjernike koji se po plodovima i načinu života ne razlikuju od od onih koji ne vjeeuju.Dapače, znam ateiste koji mogu biti primjer takvim vjernicima u dosta stvari.
Lijep pozdrav.
Mislim da je uvijek bolje promatrati svakog čovjeka (bez obzira koje on vjere, nacije ili rase bio) kao stvorenje Božje i po Kristu kao svog brata nego tražiti podjele iako ih naravno svugdje možemo naći. Utopija je misliti da će ljudskim propovijedanjem suhe kosti oživjeti, to se ne može dogoditi bez izravne Božje intervencije u čovječanstvo. Budući da sigurno poznaješ Otkrivenje ne trebam tebi citirati što to znači, osim ako tvoja crkva ne tumači Otkrivenje na neki novi način.
A za to da nam nije potreban treći put – pa i sam si rekao da je potreban – put prosvjetljenja, duhovnog probuđenja.
Ja nekako ne mogu zamisliti Milanovića i Karamarka poniznima.
Ali možda se i varam, daj Bože da se varam.
Prva zapovjed koju je Bog dao jest " Ja sam tvoj Bog, i nemoj imati drugih bogova uz mene".
Ovo je ključna rećenica cijelog teksta pa ću preko nje odgovoriti na sve.
Kako toćno veli Izlazak 20:2...............Ja (sam) Bog tvoj koji te je izvukao iz zemlje Egipta, iz kuče ropstva. K tebi neće biti drugih bogova pred licem mojim.
To je doslovno prevedeno kak piše na hebrejskom.
Bog se ovom rečenicom obratio cijelom narodu podno Sinaj-a kao jednom čovjeku po izlasku iz Egipta, tj. Mizrajim-a.
Znači, Židovima neće biti drugog Boga osim jednog, JHVH.
Da je imao sina, spomenuo bi ga tada, u tom povijesnom trenutku za Židove, za cijelu vječnost.
Bog je i prije nego što se rodio Isus ljubio svijet. Stvorio ga je iz čistog altruizma ne tražeči ništa zauzvrat. Isus nije ključan da bi Bog volio svijet ili ne.
Rečenica iz ev. po Ivanu veli da je "Bog poslao svog sina". Znači, Bog je taj koji je odlučio.
Njegovog sina kršćani smatraju istovjetnim s Bogom što je pogrešno jer Bog je već rekao da "nema drugih" kao što je On.
Zato če Bog pitati zašto je netko vjerovao da Bog nije Jedan kad je točno rečeno da jest.
Bog koji se može identificirati nije Bog. Isus je dokućiv po pričama iz evanđelja, živio je kao čovjek, imao je roditelje, braću i sestre, rodbinu.
JHVH nije čovjek.
Po dolasku obećanog Mesije, religije će propasti polako, ostat će samo znanje o Jednom Bogu kao veli Zaharija 14:9: " I postoji JHVH, kralj svijeta i u taj dan JHVH će biti jedan i njegovo ime jedno".
Jedino je Njemu vrijedno se moliti. Ne treba posrednik.
Trojstveni Bog jest sigurno teološki gledano jedna od najzahtjevnihih tema i nema smisla o tome raspravljati na forumu.Obzirom da znam tvoj religijski background neću navoditi pimjere iz Novog zavjeta jer za tebe nisu relevantni.Navesti ću samo jedan primjer iz Postanka 1 koji meni osobno govori u prilog trojstvenom Bogu.Prilikom stvaranja spomenuti su svi troje Bog, Isus i Duh Sveti a kada je Bog stvorio prvog čovjeka rekao je to u pluralu....."Stvorimo čovjeka sebi slična".... dakle čovjek je stvoren na sliku Božju i kao takav je takodjer trojedin.....duh,duša i tijelo.Imam jako dobru knjigu autora Alistaira Mcgratha" Uvod u kršćansku teologiju" gdje je temi trojstva posvećeno preko 70 stranica.......povijest nauke o trojstvu od patrističkog vremena do suvremenih teoloških razmatranja Karla Bartha i Reinera.....ali, kao što rekoh, tebi to nije relevantno i zato se nema smisla upuštati u tako tešku temu.
Ako iskreno vjeruješ( a mislim da je tako) u Jahvu koji je Bog i koji nema Sina, onda vjeruj u to i dalje i ja to poštujem i ne želim te uvjeravati u suprotno.
Lijep pozdrav.
Osobno mi ne smeta i jača tema, dapače.
Znam za primjer koji navodiš. Da, bog veli "načinoo čovjeka po našem imidžu, nama slićnog"...Ali odmah iza veli "I napravi Bog ćovjeka". Bog se obratio u množini ali je on glavni akter. ne spominje se poimence publika kojoj se obraća. Židovski je pristup tomu da se obratio anđelima jer jedino su oni oko njega, njegova svita ili kak se prevodi , vojska.
Znam kako kršćani vole taj primjer ali to je samo "wishful thinking" da se obraća Isus i Duhu svetom. Publika je mnogobrojnija, nije nužno samo od dvojice niti se po tekstu vidi.
Nema u cijelom Tanah-u spomena o osobnom Božjem sinu ( to bi bilo idolopoklonstvo) ali ima o drugim sinovima. Bog spominje Solomona kao svog sina, spominje i cijeli narod Izrael kao svog sina, plus u množini o čemu bi se dalo tko su ti ostali navedeni.
Ne moramo se razuvjeravati, čist argumentirano raspravljati.
Živio.
U pogledu kršćanske predodžbe o Trojstvu problem jest to što ju se ne može objasniti na odgovarajući način. Trojstvo je predodžba koju ljudsko biće ne može u potpunosti razumjeti, a kamoli objasniti. Bog je neograničeno veći od nas, stoga ne bismo trebali očekivati da ga u potpunosti razumijemo. Biblija nas uči da je Otac Bog, da je Isus Bog i da je Sveti Duh Bog. Biblija nas također uči da postoji samo jedan Bog. Iako možemo razumjeti neke činjenice o odnosu različitih osoba Trojstva koje one imaju jedna prema drugoj, u konačnici je taj odnos ljudskome umu nedokučiv. Ipak, to ne znači da nije istinit ili da nije zasnovan na biblijskom nauku.
Riječ »Trojstvo« se ne koristi u Pismu. To je naziv koji se koristi kako bi se pokušao objasniti trojedni Bog, činjenica da postoje 3 koegzistentne, vječne osobe koje čine Boga. Trojstvo je jedan Bog kojega sačinjavaju tri Osobe. Nema ničega pogrešnog u korištenju naziva »Trojstvo" čak i ako se riječ ne nalazi u Bibliji. Abraham je bio djed Jakovu ali riječ djed nećemo naći u Bibliji zar ne?Iz toga razloga ne treba uzimati kao argument protiv trojstva da ta riječ ne postoji u Bibliji.
Okrenuo kakogod Trojstvo implicira na složenog Boga, koji nije cjelovita jednina već sastavljen od tri osobnosti. To je , naravno, potpuno suprotno od onog kako Tora prikazuje i judaizam naučava. Nema tu ničega nerazumljivog ljudskom umu, to je samo drukčije objašnjenje koje su stari crkveni oci napravili braneći vjerodostojnost tzv. Novog zavjeta.
Točno je kako nema te riječi u hebrejskoj Bibiliji jer je razumljivo da Bog može biti samo Jedan, nepodijeljen.
C/P
U Postanku 1,1 koristi se množinska imenica »Elohim«. U Postanku 1,26; 3,22; 11,7 i Izaiji 6,8 koristi se množinska zamjenica »nam«. BEZ sumnje je da se »Elohim« i »nam« odnose na više od dvoje. U hrvatskom jeziku postoje samo dva oblika, jednina i množina. U hebrejskom postoje tri oblika: jednina, dual i množina. Dualni oblik odnosi se isključivo za dvoje. U hebrejskom se dualni oblik koristi za stvari koje dolaze u paru, poput očiju, ušiju i ruku. Riječ »Elohim« i zamjenica »nam« su u množini – definitivno više od dvoje – i moraju se odnositi na troje ili više (Otac, Sin i Sveti Duh).
Elohim jest riječ u množini ali kad se govori o jednom Bogu znači jedan Bog. To se vidi po glagolu koji je u jednini. Elohim stvorio, Elohim rekao, itd. Uostalom, vidi Izalazak 7:1 gdje veli: " I rekao je JHVH Mojsiju: Gle, ja sam te stavio kao elohim prema faraonu a Aharon tvoj brat će biti tvoj prorok."
Mojsije je bio jedna osoba, je l' tako nije tri osobe u jednoj.
Postoje neke popularne ilustracije koje nastoje ptikazati trojstvo ali su manjkave.
Ilustracija s vodom , ne može dati odgovarajući opis Trojstva. Tekućina, led i para jesu oblici vode. Otac, Sin i Sveti Duh nisu oblici Boga, svaki od njih je Bog. Dakle, iako ove ilustracije mogu dati sliku Trojstva, ta slika nije potpuno točna. Neograničeni Bog ne može se u potpunosti opisati ograničenom ilustracijom. Umjesto da se usredotočimo na Trojstvo, trebali bi se usredotočiti na činjenice o Božjoj veličini i naravi koja je neograničeno veća od naše. »O dubino bogatstva, mudrosti i znanja Božjega! Kako su nedokučive njegove odluke, i kako neistraživi njegovi putovi! Tko je naime upoznao Gospodnju misao? Tko li mu je bio savjetnik?« (Rimljanima 11,33-34)
da, neograničeni Bog ne može se niti opisati ograničenom ilustraijom niti objasniti ali ne zbog toga što je Bog nedokučiv ljudskom umu nego što je takvo objašnjenje jednostavno besmisleno.
Lijep pozdrav.
Mad_Vlad-
Posts : 1954
2014-05-02
Age : 59
Lokacija: : Calgary, Canada
Re: Molitva
dzepna_venera wrote:Buda je Učitelj i naravno da je podučavao.
Stavljati sebe samog u poziciju sveca je malo..hm. ..najblaže rečeno narcisoidno.
Dok učenik luta po bespućima svoje zbiljnosti, teško da može ikog pomoći. Osim da možda da krivi savjet i time postane sukreator (sukrivac) nečijeg života. Ta tko je tako neodgovoran da želi prenositi polovično znanje? Budala?
I Isusa su učenici zvali Učiteljem i on im je propovijedao. Između ostaloga im je rekao:
“I reče im: »Pođite po svem svijetu, propovijedajte evanđelje svemu stvorenju. Tko uzvjeruje i pokrsti se, spasit će se, a tko ne uzvjeruje, osudit će se.” (Marko 16,15-16)
Prema tome, ne samo da je propovijedao nego je zapovjedio propovijedanje. Pismo imamo, u njemu točno piše što treba propovijedati.A kako u budizmu postoje različite škole koje različito tumače Budin nauk, tako i u kršćanstvu postoje različite crkve koje pojedine dijelove nauka različito interpretiraju.
trebamo li zato odbaciti ono što je dobro u svakoj od škola ili crkava jer se nekomu ne sviđaju citati?
što sam ja kod trinity postigla svojim osobnim iskustvom vjere koje sam joj opisala? ništa, dapače, da ne listam unatrag...
čemu teške riječi? tko je budala?
Guest- Guest
Re: Molitva
Draga Metilda, ti si mi jedna velika nepoznanica.Tvoji postovi su mi zagonetka.Primjerice, iz položaja jednog kršćana, naprosto su puni kontradikcija, tako da ne mogu odgonetati koji je tvoj vjerski identitet.metilda wrote:dzepna_venera wrote:Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
ma ti si meni skroz zanimljiva...
samson je fin momak i s njim je ugodno razgovarati čak i kad beskonačno citira, posebno jer znam da citatima želi osnažiti svoj stav...
ono što kod njega trajno prepoznajem kao negativnost je to što je umjesto da pozitivno propagira svoju vjeru stalno orijentiran na kritiziranje KC..
kod tebe je zanimljivo to što neprestano kritiziraš citiranje svetih knjiga zaboravljajući da je te svete knjige netko napisao baš sa ciljem prenošenja znanja... odakle bi ti inače znala za japa malu i mantre koje s njom mantraš...
odakle bi se znalo za Budin nauk da ga on nije propovijedao.. odakle bi se znalo za B-Gitu i Vede da ih netko nije propovijedao i zapisao...
čak si prenosila svoje znanje oko tumačenja snova zašto... pa valjda svatko zna tumačiti svoje snove...
dakle, svoja iskustva je lijepo prenositi ali isto tako ih valja osnažiti citatima..
ja pri tom volim koristiti citate drugih vjera da posvjedočim iz svog iskustva da su svi ljudi braća, stvoreni od jednog Boga i svi idu istom cilju, sjedinjenje s Bogom ili u vječnu smrt ili ništavilo ili beskonačna rođenja bez smirenja kako hoćeš
i žrtve jučerašnjeg napada i oni koji su ih napali također su braća
i Kain i Abel su braća
i Izak i Išmael su braća
Tvoj post dajem kao primjer.
ja pri tom volim koristiti citate drugih vjera da posvjedočim iz svog iskustva da su svi ljudi braća, stvoreni od jednog Boga i svi idu istom cilju, sjedinjenje s Bogom ili u vječnu smrt ili ništavilo ili beskonačna rođenja bez smirenja kako hoćeš
i žrtve jučerašnjeg napada i oni koji su ih napali također su braća
i Kain i Abel su braća
i Izak i Išmael su braća
Kršćani naime citiraju Sv.Pismo koje je temelj njihove vjere.Ne mare za citate drugih vjera ili religija jer ih ne smatraju relevantnim.
Nadalje, kada kažeš da su svi ljudi braća, to takodjer ne stoji glede Pisma.Naime, ne može kršćanin u duhovnom smislu biti brat muslimanu ili budisti jer za to nema nikakve osnove u Pismu.
Beskonačna rodjenja koje si navela mirišu na reinkarnaciju što je takodjer protivno Pismu.
Ispravak netočnog navoda glede Izaka i Jišmaela.Njih dvoje su polubraća a Jišmael je progonio Izaka.
Takodjer mi nije jasno po čemu su jučerašnje nevine žrtve i njihovi krvnici braća.
Eto, sav sam zbunjen i ovaj gulaš ne mogu nikako svariti.
Pa te molim da objasniš svoj post kako ja nebi i dalje bio zbunjen.
Hvala lijepa.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Molitva
Venero, ljubavi moja virtualna, idem odma sutra cijepati drva susjedi nebili kako doživio prosvjetljenje.Prošle zime je ovdje bilo puno snijega, pa sam susjedi koja je u devedesetima i živi sama, čistio od snijega prilaz kući donosio spizu iz dućana al nisam doživio prosvjetljenje.Možda ova tvoja blistava ideja s cijepanjem drva uspije.dzepna_venera wrote:Samson minival wrote:Nastojati ću izbjeći citat pa ću reći svojim riječima.Vjera bez djela jest mrtva vjera.Vjera se dokazuje djelima.Kao što se svako stablo prepoznaje po svojim plodovima, tako se i svaki čovjek može prepoznati po vlastitim plodovima.Stoga mrzim licemjerje.Prvenstveno licemjerje Crkve.Crkva bi trebala biti moralna vertikala društva a svećenici bi trebali živjeti ono što propovjedaju.Svjedoci smo da tako nije i očito je da i Crkva treba korjenite promjene i povratak korjenima kršćanstva.dzepna_venera wrote:Ti si neki fin momak
I mudar, nadasve. Kratko ću ja. Onaj tko je zaživio svoju vjeru ne priča puno o tome. To živi. Drugo,ako i priča izložen je kritici onih koji imaju banane u ušima. Čemu onda pričanje?
Vjerujem da većina ljudi koji dolaze u crkvu imaju ispravne motive, žele doživjeti neku promjenu u svojim životima, ohrabrenje i nadasve ljubav koja je svima potrebna u ovom ludom svijetu.Crkve su pune slomljenih ljudi.Isus je rekao da je došao iscijeliti srca slomljena.Stoga propovjednik treba ljudima dati ono što im treba, nadu u bolju budućnost, u promjenu na bolje, ohrabriti ih i ispuniti vjerom i nadom da je Bogu moguće sve učiniti boljim.Ljudima ne trebaju u crkvi političke agitacije za ovu ili onu stranku,za to imaju TV i dnevni tisak prepun loših vijesti koje ljude čine još više depresivnima i beznadnima.
A Crkva je u tome žalosno zakazala i ne čudim se da ljudi ne žele u crkve.Govirim općenito o Crkvi u svijetu ne samo u Hrvatskoj.
Opet sam se zanio u pričanje pa ću ovdje stati.
Lijep pozdrav.
Samsone, ljubavi, nadam se da nisi očekivao naglo prosvjetljenje, pa se onda razočarao prosvjetljenje možeš doživjeti cijepajući drva svojoj susjedi koja to ne može & Nadam se da nisi išao u crkvu na susret sa Bogom. Jer On nije sjedokosi lik koji je van tebe.
I svećenik je samo čovjek, kao ti i ja, tko smo mi da sudimo. Moguće ti i ja imamo više životnog iskustva od mnogih svećenika.
Evo ti jedna moja istinita priča: svećenik sagradio više crkvi, a posljednja mu je bila pravo životno djelo. I kaže tako on meni u jednoj od naših iskrenih i žestokih rasprava tužno: pa ovo su samo zidovi... Malo ga iznenađeno pogledah i rekoh mu: svi ovi ljudi koji dolaze, traže i razmišljaju povremeno o svom životu. Budite zadovoljni sa tim. Kad je umirao u bolesničkoj postelji, pričali smo na telefon i opisivala sam mu kakvo je nebo oko crkve. Kad pogledam, sve je to tako kako treba biti, bunili se mi ili ne, možemo utjecati samo na sebe.
Pa ću, onako prosvjetljen odma izatrke doći na forum prosvjjetliti i druge a ne samo sebe.
Neizmjerno mi je žao ražalostiti voljeno biće, al moram, istine radi, priznati skrušeno da sam išao u crkvu i to s nadom da ću tamo sresti Svevišnjeg, naravno u duhovnom smislu.Nadam se da te moje priznanje neće sasvim deprimirati.
Eto, slažem se s tobom da je i svećenik samo čovjek, hvala na tom dragocijenom otkrivenju.I kao takav griješi.Svi mi griješimo.Često.Biti ću slobodan ustvrditi da nas to ne opravdava.Posebice ako smo na položaju autoriteta, gdje naša riječ ima težinu a privatni život se gleda kroz povećalo.Tisak živi od skandala i loših vijesti a ljudi se hrane tim smećem svakodnevno.I to onda postaje dijelom njihove osobnosti.Pa i ne primjećuju da uglavnom razmišljaju negativno.Kada se o svećenicima radi, onda prosječnom stankvniku lijepe naše rastu zazubice kada pročita o pedofiliji medju svećenicima, financijskim skandalima, ulozi Opusa Dei u stvaranju novog svjetskog poretka, papine prada crvene cipeljce i td.Nigdje nećeš pročitati o svećenicima koji pronose Evandjelje Bogu iza nogu, žive na ivici siromaštva dijeleći sudbinu lokalnog stanovništva u Zanzibaru ili Nigeriji.
Utjecati možemo na okolinu itekako.Dobro ili loše.Ovisi što nam je u srcu.Iz srca se prelijeva kroz usta.
Lijep pozdrav .
Last edited by Samson minival on Mon 16 Nov - 2:59; edited 1 time in total
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Molitva
Poštovana Trinity koje je to nefino pitanje na koje sam ti ostao dužan odgovor?Trinity wrote:metilda wrote:samson je fin momak i s njim je ugodno razgovarati čak i kad beskonačno citira, posebno jer znam da citatima želi osnažiti svoj stav...
Je, samson je fin momak ali i zna fino upakirati neke stvari.
Odavno mi je dužan odgovor na jedno nefino pitanje, sigurna sam da ga se sjeća.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Molitva
Bog jeste nedokučiv ljudskom umu.Naš ograničeni um ne može spoznati neograničenig Boga.Stga nam je Bog poručio da mu samo vjerom možemo ugoditi ili mu prići.Mad_Vlad wrote:Samson minival wrote:Hvala na tvom postu.Dugo vremena smo oboje proveli na pdf.religija i poznajemo se i uvažavamo se što je potrebno ako želimo imati konstruktivnu komunikaciju.Malo je osoba s kojima ne dijelim isto stajalište, a ipak ih poštujem zbog ljudskih i karakternih osobina koje se mogu pročitati izmedju redaka.Veoma cijenim osobe koje imaju stav, koje brane svoj stav i svoj integritet.....i koje to rade profinjeno, inteligentno, bez da vrijedjaju vjerske osječaje sugovornika.Mad_Vlad wrote:Pozdrav Šimšon. Aktivan sam ali ne toliko, nema pravih sugovornika. Znam da je tvoja vjera jaka i služi te u životu i drago mije zbog toga. Ti si valjda jedini od onih koji stvarno žive svoju vjeru koiko sam ih do sad upoznao na forumima.Samson minival wrote:Pozdrav Mad Vlad..... vidim da si još uvijek aktivan na forumima.Mene dugo nije bilo i svratio sam da pozdravim staru ekipu.... ti i Darla ste zadržali stare nickove, a za ove ostale nagadjam tko su ali nisam siguran.Mad_Vlad wrote:Samson minival wrote:metilda wrote:Samson minival wrote:
Hrvatskoj ne treba neka nova politička stranka ili opcija.....treba joj duhovno probudjenje.
Matilda, nemam ja ništa protiv katolika, ima medju njima krasnih osoba koje iskreno ljube Boga ali imam protiv religijskig duha koji "proizvodi" mrtve crkve( ima mrtvih crkava i u protestantizmu koliko hočeš) i duhovno mrtve vjernike koji se po plodovima i načinu života ne razlikuju od od onih koji ne vjeeuju.Dapače, znam ateiste koji mogu biti primjer takvim vjernicima u dosta stvari.
Lijep pozdrav.
Mislim da je uvijek bolje promatrati svakog čovjeka (bez obzira koje on vjere, nacije ili rase bio) kao stvorenje Božje i po Kristu kao svog brata nego tražiti podjele iako ih naravno svugdje možemo naći. Utopija je misliti da će ljudskim propovijedanjem suhe kosti oživjeti, to se ne može dogoditi bez izravne Božje intervencije u čovječanstvo. Budući da sigurno poznaješ Otkrivenje ne trebam tebi citirati što to znači, osim ako tvoja crkva ne tumači Otkrivenje na neki novi način.
A za to da nam nije potreban treći put – pa i sam si rekao da je potreban – put prosvjetljenja, duhovnog probuđenja.
Ja nekako ne mogu zamisliti Milanovića i Karamarka poniznima.
Ali možda se i varam, daj Bože da se varam.
Prva zapovjed koju je Bog dao jest " Ja sam tvoj Bog, i nemoj imati drugih bogova uz mene".
Ovo je ključna rećenica cijelog teksta pa ću preko nje odgovoriti na sve.
Kako toćno veli Izlazak 20:2...............Ja (sam) Bog tvoj koji te je izvukao iz zemlje Egipta, iz kuče ropstva. K tebi neće biti drugih bogova pred licem mojim.
To je doslovno prevedeno kak piše na hebrejskom.
Bog se ovom rečenicom obratio cijelom narodu podno Sinaj-a kao jednom čovjeku po izlasku iz Egipta, tj. Mizrajim-a.
Znači, Židovima neće biti drugog Boga osim jednog, JHVH.
Da je imao sina, spomenuo bi ga tada, u tom povijesnom trenutku za Židove, za cijelu vječnost.
Bog je i prije nego što se rodio Isus ljubio svijet. Stvorio ga je iz čistog altruizma ne tražeči ništa zauzvrat. Isus nije ključan da bi Bog volio svijet ili ne.
Rečenica iz ev. po Ivanu veli da je "Bog poslao svog sina". Znači, Bog je taj koji je odlučio.
Njegovog sina kršćani smatraju istovjetnim s Bogom što je pogrešno jer Bog je već rekao da "nema drugih" kao što je On.
Zato če Bog pitati zašto je netko vjerovao da Bog nije Jedan kad je točno rečeno da jest.
Bog koji se može identificirati nije Bog. Isus je dokućiv po pričama iz evanđelja, živio je kao čovjek, imao je roditelje, braću i sestre, rodbinu.
JHVH nije čovjek.
Po dolasku obećanog Mesije, religije će propasti polako, ostat će samo znanje o Jednom Bogu kao veli Zaharija 14:9: " I postoji JHVH, kralj svijeta i u taj dan JHVH će biti jedan i njegovo ime jedno".
Jedino je Njemu vrijedno se moliti. Ne treba posrednik.
Trojstveni Bog jest sigurno teološki gledano jedna od najzahtjevnihih tema i nema smisla o tome raspravljati na forumu.Obzirom da znam tvoj religijski background neću navoditi pimjere iz Novog zavjeta jer za tebe nisu relevantni.Navesti ću samo jedan primjer iz Postanka 1 koji meni osobno govori u prilog trojstvenom Bogu.Prilikom stvaranja spomenuti su svi troje Bog, Isus i Duh Sveti a kada je Bog stvorio prvog čovjeka rekao je to u pluralu....."Stvorimo čovjeka sebi slična".... dakle čovjek je stvoren na sliku Božju i kao takav je takodjer trojedin.....duh,duša i tijelo.Imam jako dobru knjigu autora Alistaira Mcgratha" Uvod u kršćansku teologiju" gdje je temi trojstva posvećeno preko 70 stranica.......povijest nauke o trojstvu od patrističkog vremena do suvremenih teoloških razmatranja Karla Bartha i Reinera.....ali, kao što rekoh, tebi to nije relevantno i zato se nema smisla upuštati u tako tešku temu.
Ako iskreno vjeruješ( a mislim da je tako) u Jahvu koji je Bog i koji nema Sina, onda vjeruj u to i dalje i ja to poštujem i ne želim te uvjeravati u suprotno.
Lijep pozdrav.
Osobno mi ne smeta i jača tema, dapače.
Znam za primjer koji navodiš. Da, bog veli "načinoo čovjeka po našem imidžu, nama slićnog"...Ali odmah iza veli "I napravi Bog ćovjeka". Bog se obratio u množini ali je on glavni akter. ne spominje se poimence publika kojoj se obraća. Židovski je pristup tomu da se obratio anđelima jer jedino su oni oko njega, njegova svita ili kak se prevodi , vojska.
Znam kako kršćani vole taj primjer ali to je samo "wishful thinking" da se obraća Isus i Duhu svetom. Publika je mnogobrojnija, nije nužno samo od dvojice niti se po tekstu vidi.
Nema u cijelom Tanah-u spomena o osobnom Božjem sinu ( to bi bilo idolopoklonstvo) ali ima o drugim sinovima. Bog spominje Solomona kao svog sina, spominje i cijeli narod Izrael kao svog sina, plus u množini o čemu bi se dalo tko su ti ostali navedeni.
Ne moramo se razuvjeravati, čist argumentirano raspravljati.
Živio.
U pogledu kršćanske predodžbe o Trojstvu problem jest to što ju se ne može objasniti na odgovarajući način. Trojstvo je predodžba koju ljudsko biće ne može u potpunosti razumjeti, a kamoli objasniti. Bog je neograničeno veći od nas, stoga ne bismo trebali očekivati da ga u potpunosti razumijemo. Biblija nas uči da je Otac Bog, da je Isus Bog i da je Sveti Duh Bog. Biblija nas također uči da postoji samo jedan Bog. Iako možemo razumjeti neke činjenice o odnosu različitih osoba Trojstva koje one imaju jedna prema drugoj, u konačnici je taj odnos ljudskome umu nedokučiv. Ipak, to ne znači da nije istinit ili da nije zasnovan na biblijskom nauku.
Riječ »Trojstvo« se ne koristi u Pismu. To je naziv koji se koristi kako bi se pokušao objasniti trojedni Bog, činjenica da postoje 3 koegzistentne, vječne osobe koje čine Boga. Trojstvo je jedan Bog kojega sačinjavaju tri Osobe. Nema ničega pogrešnog u korištenju naziva »Trojstvo" čak i ako se riječ ne nalazi u Bibliji. Abraham je bio djed Jakovu ali riječ djed nećemo naći u Bibliji zar ne?Iz toga razloga ne treba uzimati kao argument protiv trojstva da ta riječ ne postoji u Bibliji.
Okrenuo kakogod Trojstvo implicira na složenog Boga, koji nije cjelovita jednina već sastavljen od tri osobnosti. To je , naravno, potpuno suprotno od onog kako Tora prikazuje i judaizam naučava. Nema tu ničega nerazumljivog ljudskom umu, to je samo drukčije objašnjenje koje su stari crkveni oci napravili braneći vjerodostojnost tzv. Novog zavjeta.
Točno je kako nema te riječi u hebrejskoj Bibiliji jer je razumljivo da Bog može biti samo Jedan, nepodijeljen.
C/P
U Postanku 1,1 koristi se množinska imenica »Elohim«. U Postanku 1,26; 3,22; 11,7 i Izaiji 6,8 koristi se množinska zamjenica »nam«. BEZ sumnje je da se »Elohim« i »nam« odnose na više od dvoje. U hrvatskom jeziku postoje samo dva oblika, jednina i množina. U hebrejskom postoje tri oblika: jednina, dual i množina. Dualni oblik odnosi se isključivo za dvoje. U hebrejskom se dualni oblik koristi za stvari koje dolaze u paru, poput očiju, ušiju i ruku. Riječ »Elohim« i zamjenica »nam« su u množini – definitivno više od dvoje – i moraju se odnositi na troje ili više (Otac, Sin i Sveti Duh).
Elohim jest riječ u množini ali kad se govori o jednom Bogu znači jedan Bog. To se vidi po glagolu koji je u jednini. Elohim stvorio, Elohim rekao, itd. Uostalom, vidi Izalazak 7:1 gdje veli: " I rekao je JHVH Mojsiju: Gle, ja sam te stavio kao elohim prema faraonu a Aharon tvoj brat će biti tvoj prorok."
Mojsije je bio jedna osoba, je l' tako nije tri osobe u jednoj.
Postoje neke popularne ilustracije koje nastoje ptikazati trojstvo ali su manjkave.
Ilustracija s vodom , ne može dati odgovarajući opis Trojstva. Tekućina, led i para jesu oblici vode. Otac, Sin i Sveti Duh nisu oblici Boga, svaki od njih je Bog. Dakle, iako ove ilustracije mogu dati sliku Trojstva, ta slika nije potpuno točna. Neograničeni Bog ne može se u potpunosti opisati ograničenom ilustracijom. Umjesto da se usredotočimo na Trojstvo, trebali bi se usredotočiti na činjenice o Božjoj veličini i naravi koja je neograničeno veća od naše. »O dubino bogatstva, mudrosti i znanja Božjega! Kako su nedokučive njegove odluke, i kako neistraživi njegovi putovi! Tko je naime upoznao Gospodnju misao? Tko li mu je bio savjetnik?« (Rimljanima 11,33-34)
da, neograničeni Bog ne može se niti opisati ograničenom ilustraijom niti objasniti ali ne zbog toga što je Bog nedokučiv ljudskom umu nego što je takvo objašnjenje jednostavno besmisleno.
Lijep pozdrav.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Page 15 of 54 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 34 ... 54
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 15 of 54
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum