ex-iskon-pleme
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Poziva se na propis iz 1999. godine koji dijelu vjeroučitelja katoličkog vjeronauka omogućuje da nikad ne moraju položiti stručni ispit

Go down

Poziva se na propis iz 1999. godine koji dijelu vjeroučitelja katoličkog vjeronauka omogućuje da nikad ne moraju položiti stručni ispit Empty Poziva se na propis iz 1999. godine koji dijelu vjeroučitelja katoličkog vjeronauka omogućuje da nikad ne moraju položiti stručni ispit

Post by debotoijusto 9/7/2022, 08:28

Ukupno 18 nastavnika iz 37-članog kolektiva zagrebačke XII. gimnazije traži od ministra obrazovanja Radovana Fuchsa da preispita najavljeno mišljenje Prosvjetne inspekcije koja namjerava poništiti odluku Školskog odbora o imenovanju nove ravnateljice, profesorice Jadranke Vlahovec.
Vlahovec je 20. lipnja na sjednici Školskog odbora jednoglasno izabrana za ravnateljicu na mandat od pet godina, no kako smo doznali, na odluku o njenom imenovanju prosvjetnoj su se inspekciji požalile dvije kandidatkinje koje nisu prošle te još devet zaposlenika škole.


Prosvjetna inspekcija dala im je za pravo temeljem upravo nevjerojatnih birokratskih argumenata. Najsjajniji je sljedeći: u natječaju se traži dokaz o položenom stručnom ispitu, a pritom uopće nije precizirano kakav bi taj dokaz trebao biti. Gospođa Vlahovec, inače profesorica engleskog jezika, u svojoj prijavi priložila je potvrdu, a ne svjedodžbu o položenom stručnom ispitu i to je za inspektore nepremostiv problem.
Priča uskoro postaje još bizarnija jer njezina protukandidatkinja, vjeroučiteljica, uopće nema položen stručni ispit koji se traži u natječaju. Pa je ona u svojoj prijavi priložila tek potvrdu koja ju eskulpira od davanja dokaza o položenom stručnom ispitu. Poziva se na propis iz 1999. godine koji dijelu vjeroučitelja katoličkog vjeronauka omogućuje da nikad ne moraju položiti stručni ispit.





Profesorica Vlahovec u razgovoru nam kaže kako se nakon 26 godina rada u XII. gimnaziji odlučila kandidirati za mjesto ravnateljice. “Na temelju znanja i iskustva rada u nastavi, mog životopisa, moje vizije škole, programa koji sam pripremila te iskustva rada na projektima i dodatnih kompetencija, na izborima sam dobila sedam od mogućih sedam glasova članova Školskog odbora”, govori nam. Nakon provedene procedure u školi, za nju su glasali i predstavnici roditelja, predstavnici nastavnika, predstavnici radnika te predstavnici osnivača u Školskom odboru.


Nedugo nakon izbora, kaže, prosvjetna inspekcija dobiva žalbu na proceduru održavanja izbora pa je prije nekoliko dana, 5. srpnja, prosvjetna inspektorica provela nadzor. “Ja zadovoljavam sve nužne uvjete natječaja, a kako sam saznala, inspektorica se poziva na omaške u proceduri koje nikako nisu mogle utjecati na ishod izbora te ne spadaju u domenu kršenja natječaja”, ističe profesorica. Inspektorica je najavila, dodaje Vlahovec, da će zbog toga tražiti od Školskog odbora da poništi odluku o njenom imenovanju, za koju se čekala suglasnost ministra Fuchsa.





Inspektorica je, primjerice, zamjerila što na jednom od zapisnika nije bila uredno naznačena klasa i urudžbeni broj, što se u jednom od dokumenata koristila riječ kandidatkinje u ženskom rodu (iako su sve tri kandidatkinje na natječaju bile žene, op.a.), a zamjerka navodno ide i na nedostatno navođenje svih izmjena i dopuna zakona u preambuli natječaja.

Daleko je najveća zamjerka ona koju u pismu ministru naširoko problematiziraju nastavnici škole i koju smo već spomenuli; profesorica Vlahovec u prijavi nije dostavila svjedodžbu nego potvrdu o položenom stručnom ispitu. “Ista je dotičnoj uručena nakon polaganja stručnog ispita te ju je kao dokaz o polaganju stručnog ispita koristila u više situacija”, piše 18 nastavnika škole ministru Fuchsu. Da zamjerka inspektorice na potvrdu o položenom stručnom ispitu ne drži vodu, nastavnici ministru argumentiraju i činjenicom da je Vlahovec u prijavi na natječaj priložila i svoju potvrdu o izboru u zvanje profesor mentor.
Jedan od nužnih uvjeta da bilo koji nastavnik bude izabran u zvanje profesora mentora jest položen stručni ispit. Taj je uvjet propisalo samo Ministarstvo. “Postoji li u Republici Hrvatskoj profesor mentor (poput kandidatkinje o kojoj je riječ, a za što je kandidatkinja predala potvrdu o izboru u zvanje profesor mentor) bez stručnog ispita? Taj je dokument nedvojbeno dokaz da je kandidatkinja položila stručni ispit, s obzirom da u natječaju nije precizirano kakav se dokaz mora predati”, objašnjava 18 nastavnika u apelu ministru da preispita mišljenje prosvjetne inspekcije.





Profesorica vjeronauka koja se također javila na natječaj, uopće nije predočila dokaz o položenom stručnom ispitu “jer je od polaganja stručnog ispita oslobođena”. Svojoj je prijavi priložila potvrdu da je oslobođena obveze polaganja stručnog ispita, pozivajući se na propis iz 1999. godine kojeg je donijela tadašnja ministrica Nansi Ivanišević.

U Pravilniku iz 1999. doslovno stoji: “Vjeroučitelji katoličkoga vjeronauka zaposleni u osnovnoj ili srednjoj školi u prijelaznom razdoblju uvođenja vjeronauka kao izbornog nastavnog predmeta koji su do dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika stekli odgovarajuću stručnu spremu, nisu obvezni polagati stručni ispit”. Konzekventno, aktualni Zakon o odgoju i obrazovanju omogućava izuzeće od stručnog ispita koje se poziva na navedeni propis iz prošloga stoljeća. Tako kandidatkinja vjeroučiteljica nije niti morala priložiti dokaz o položenom stručnom ispitu.
Iz javno dostupnih školskih dokumenata, vidljivo je kako vjeroučiteljica u toj školi tjedno drži 13 sati nastave. Od toga 10 sati predaje vjeronauk, a tri sata tjedno učenicima predaje etiku. Kako točno profesorica vjeronauka predaje i etiku bez položenog stručnog ispita, ostaje nejasno. S druge se strane Jadranki Vlahovec zamjera što je o svom uredno položenom stručnom ispitu priložila potvrdu, a ne svjedodžbu.




Jadranka Vlahovec, osim što je profesorica engleskog jezika i književnosti, 2009. je na Fakultetu političkih znanosti završila sveučilišni specijalistički studij europskih studija. Počevši s 2020. godinom, u XII. gimnaziju do danas je donijela dva europska projekta vrijedna 40.000 eura, od kojih se onaj pod nazivom “Isti, a drugačiji” odnosi na radionice kreativnog pisanja koje učenike potiču na empatiju, integraciju i razumijevanje.
U konačnici, Vlahovec za Telegram poručuje: “Imam veliku podršku kolega u školi, roditelja, učenika škole i stvarno sam uvjerena da će se ova, nimalo ugodna situacija, završiti pozitivnim ishodom i da ćemo nakon svega ipak moći reći da pravda pobjeđuje”.




https://www.telegram.hr/politika-kriminal/kod-nas-sposobni-ne-mogu-uspjeti-omiljena-profesorica-izabrana-za-ravnateljicu-skole-inspekcija-rusi-natjecaj-zbog-bizarne-birokracije/
debotoijusto
debotoijusto

Posts : 27431
2014-04-12


Back to top Go down

Poziva se na propis iz 1999. godine koji dijelu vjeroučitelja katoličkog vjeronauka omogućuje da nikad ne moraju položiti stručni ispit Empty Re: Poziva se na propis iz 1999. godine koji dijelu vjeroučitelja katoličkog vjeronauka omogućuje da nikad ne moraju položiti stručni ispit

Post by debotoijusto 9/7/2022, 08:29

katolicka djamahirija u epizodi inkubator izvrsnosti
debotoijusto
debotoijusto

Posts : 27431
2014-04-12


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum